Sunday, January 8, 2012

Reis de tota mena

La fireta
"Aquell any, l'any que va començar la guerra, quan jo en tenia cinc, vaig demanar als reis un cotxe. Un cotxe d'aquells de pedals. I anàvem passejant per Reus i el papa em deia que sí, que me'l portarien. Va arribar la matinada del dia de Reis, i a l'obrir el balcó hi vaig trobar una bossa de caramels; una trista bosseta de caramels. Vaig agafar una enrabiada molt grossa. Almenys, les veïnes de baix em van fer portar quatre cosetes de fireta. 

Ja ho sé què va passar, el papa pensava guanyar els diners en alguna partida de cartes i els va perdre tots. La mama no deia res. 

L'altre any em van portar un cotxet molt maco i una nina grossota. Mai no en vaig fer cas. La meva nina preferida era la "nina guerxa"; petitona, a la meva mida i sense un ull, l'havia perdut en un accident darere d'una porta. Si el papa guanyava a les cartes, llavòrens comprava de tot... A la mama no li feia cap gràcia."

Follow by Email