Tuesday, March 22, 2011

La vaga afectarà 350 treballadors


Ja ho havia dit, no?, en el curt trajecte de casa a la feina poso Catalunya Informació. No estic pel que diuen, però les veus em fan companyia. De tant en tant, algunes paraules em sonen malament i me les vaig repetint fins que en trobo el desllorigador. Aquest matí ha estat aquesta frase: "La vaga afectarà 350 treballadors".
Jo em pensava que l'època de "Qué verde era mi valle" éra una època passada, que els afectats per una vaga el dia d'avui eren els usuaris d'un servei, els amos de l'empresa, els clients d'un negoci... Els treblalladors, jo pensava, van lliurement a la vaga per tal de reivindicar els seus drets, ningú no els empeny; fan vaga i en reben les conseqüències, tant si son positives com negatives; els asisteixen igualment el dret al treball i el dret a la vaga. Aquest matí, a la periodista l'ha traït l'inconscient, m'ha semblat. Ella volia veure poesia on no n'hi ha. Els treballadors estan "afectats" pel que imposen els sindicats que, per justificar els sous de tots els alliberats i delegats sindicals, convoquen vagues de tant en tant; sempre contra el govern que sigui.
Per cert, no sé pas quina vaga era ni quins treballadors n'estaven afectats.

Follow by Email