Thursday, July 29, 2010

Cera m'hi ha caigut!

La padrina Maria el dia de la primera comunió, a principis del segle XX
Vaig preguntant als que em rodegen i ningú no coneix aquesta expressió: "Cera m'hi ha caigut!"
De cop i volta em va venir al cap l'altre dia. Jo sí que la dec fer servir. I ningú no s'hi fixa. Sempre he tingut la sensació de no ser escoltada. 
"Cera m'hi ha caigut!" Com si fos ara, la padrina Maria exclamant-ho quan tenia algun desengany; quan alguna cosa no era com ella esperava; quan n'hi feien alguna de grossa i prenia un determini... jo diria que l'expressió anava acompanyada amb un gest amb la mà dreta fent una creu. Com allò de les amigues de petites -a la meva època ja no es feia servir- que es feien "la creu de la formiga, mai més amiga".

PS: Porto una setmana que em cau cera per tot arreu.

Follow by Email