Saturday, March 14, 2009

Coses que no quadren



1. La nostra filla sempre ha anat a l'escola pública.
2. Altres han anat a l'escola privada concertada (de privades, on visc no n'hi ha). I?
3. Jo sóc de la teoria que en l'educació pesa més el que s'aprèn a casa que a l'escola. De fet, les criatures són més hores a casa que al col·legi.
4. Un pare que portava les seves filles a la privada concertada em feia números i em deia que una hora més cada dia, tants dies a la setmana, tantes setmanes al mes, tants mesos per curs... feia un total d'un curs més que tenien les seves filles d'escolarització comparat amb la meva.
5. A mi no em va fer ni fred ni calor; la filla va seguir a la pública fins que ha acabat els estudis universitaris.
6. Fa uns anys, a l'escola pública van implantar la sisena hora.
7. Jo em pensava que era per dedicar-la més al que es va a fer a l'escola, aprendre de llegir i d'escriure (i les quatre regles) i així poder fer-la més competitiva amb la concertada. Doncs no! Els sindicats diuen que aquesta hora no és lectiva. Ah!
8. Ara el Conseller d'educació anuncia unes reformes en l'horari escolar.
9. Jo em penso que són per optimitzar l'aprenentatge dels alumnes i dedicar més hores a l'estudi. Doncs no! Són per canviar les vacances de temporada. Els pares que ja estaven il·lusionats pensant que escurçarien les vacances escolars!
10. Els entesos en educació no veuen bé les reformes que proposa el conseller. 
11. Jo penso: Ara sí, aquests agafaran el toro per les banyes i faran una proposta per a una escola de més qualitat. Doncs no! Diuen que les dates de vacances que proposa el conseller no són les millors i en proposen unes altres.
12. Els sindicats protesten de les reformes perquè se'n ressentirà la qualitat de l'ensenyament. Sempre la mateixa cantarella. I a més a més, amenacen amb fer vaga i demanen paciència als pares, que no els excuso de res, però que no saben què fer dels fills en èpoques de vacances i de vagues.

I  jo penso... no, no penso res. Val més. De fet, la nostra filla només va anar a l'escola cinc hores al dia; d'aquestes cinc, si n'hi treiem les de gimnàstica, plàstica, música, retallar, enganxar, posar gomets, fer plastilina, punxar amb el punxó, educació vial, educació sexual, psicomotricitat i demés xarangues... què queda per a llegir i escriure? És un miracle que sàpiga fer-ho tan bé com ho fa. 

Concluint: Que cadascú conclueixi el que cregui que ha de concluir. Que... jo no la tinc, la solució. "Doctores tiene la Iglesia".

Follow by Email