Friday, January 30, 2009

els mestres





Els mestres de primària de la Generalitat treballen, a l'escola, vint-i-vuit hores i els de primària que treballem amb adults, vint-i-sis. L'altre dia ho explicava a uns amics i feien cara d'incrèduls. De feia molts anys n'eren trenta d'hores, i tothom ho sabia i se n'escandalitzava: "Que els mestres treballen poques hores, que tenen tres mesos de vacances, que no ensenyen res... " tothom s'hi atreveix amb els mestres. Ara bé, sembla que el nostre Govern adobi el terreny per fer-ho possible. Ara fa poc, a l'introduir la sisena hora a l'escola, el Govern va reduir les hores dels mestres. Curiós, no? I tot una mica incomprensible i paradoxal: allarguen l'horari de la canalla i n'escurcen el dels mestres. Es devia tractar de tenir-los contents perquè no es queixessin. Malgrat tot, es van queixar i van fer vagues ningú no sap ben bé per què. Vaja, sí, perquè els sindicalistes progres volen fer-se sentir i bé han de justificar el seu sou i cuidar la nòmina.


No estic al dia, ni ho pretenc, pel que fa a les qüestions laborals de la meva feina; sóc una mica deixada. I l'altre dia em vaig assabentar de les noves que el Govern proposa. Ara ve la grossa:
"Necessiten mestres i a hores d'ara no hi ha mestres sense feina ni diners per a més nòmines. La solució: pagar hores extres a qui en vulgui fer." 


I jo... cada dia a la feina... a treballar les hores que cal, tenir gust per la feina ben feta i sentir-me a gust amb companys i alumnes. M'estimo més no saber massa cosa.

Follow by Email