Sunday, July 20, 2008

SHEMÀ ISRAEL ELOHAI







Quan el cor plora, només D'u escolta;
el dolor surt de dins de l’ànima;
l’home cau abans d’enfonsar-se més,
talla el silenci amb una petita oració:
Escolta, Israel, el meu D'u, Tu ho pots tot,
em vas donar la vida, m’ho vas donar tot.
En els meus ulls, una llàgrima; el cor plora en silenci.
I quan el cor està tranquil, l’ànima crida:
Escolta, Israel, el meu D'u, ara estic sol;
fes-me fort, D'u meu, fes que no tingui por;
el dolor és fort i no es pot escapar per enlloc.
Fes que s’acabi, perquè no em queden forces.

Quan el cor plora, s’atura el temps;
de cop i volta, l’home veu passar tota la seva vida,
no vol anar cap al desconegut,
plora a D'u:
Escolta, Israel, el meu D'u, Tu ho pots tot,
em vas donar la vida, m’ho vas donar tot.
En els meus, ulls una llàgrima; el cor plora en silenci.
I quan el cor està tranquil, l’ànima crida:
Escolta, Israel, el meu D'u, ara estic sol;
fes-me fort, D'u meu, fes que no tingui por;
el dolor és fort i no es pot escapar per enlloc.
Fes que s’acabi, perquè no em queden forces.


Gràcies a Sí, soy judío n'he pogut fer la versió en català. Espero haver-me'n sortit!


Follow by Email