Monday, July 28, 2008

a l'estiu no miro la TV


A l'estiu, no miro quasibé gens la televisió, estic millor al carrer, llegint, prenent el sol, passejant... Avui, però, m'he posat a fer migdiada al sofà i donaven les notícies a la TV3: Enterrament dels cinc morts de l'atemptat a Turquía; tres dones bomba a l'Iraq... I jo anava pensant: "Vols-t'hi jugar que darrere de tot això anomenen Israel?" I, tal dit, tal fet; reportatge del dolent que és Israel que enderroca les cases il·legals als palestins i que bons que són uns nois d'una ONG que els ajuden a construir-les.
Per la meva feina, sé quin és el nivell de comprensió oral d'un percentatge alt d'adults i també la ignorància respecte al tema del Pròxim Orient. Més ho deuen conèixer els experts en comunicació que ens serveixen les notícies. Això és: ho barregen tot per tal que Israel sigui el culpable de tots els mals del món. No tenen perdó!

De fet, això que explico, no és res de nou, no? La cançó de sempre, la que em fa parlar sola quan vaig amb cotxe i escolto Catalunya Informació i m'equivoco de camí per anar a la feina, de l'enrabiada.


Follow by Email