Sunday, March 2, 2008

hillel


"Estima la pau i busca-la sempre ; estima les criatures i acosta-les a la Torah."

"Qui no augmenta els seus coneixements, els destrueix. No diguis : quan estigui lliure estudiaré perquè, potser, no estaràs mai lliure."

"Qui utilitza el seu poder en favor de sí mateix, perirà."

"No judiquis mai al pròxim fins que tu no et trobis en la seva mateixa situació."

Un dia un pagà es va presentar davant rabbí Hillel i li va dir : “fes-me prosèlit, però et poso com a condició que m’ensenyis tota la Torah en l’estona que m’estaré dret sobre un peu”. Hillel se’l va mirar i li va respondre : "No facis als altres allò que no vulguis per a tú. Això és la Toràh i la resta només són comentaris. Ves i estudia."

"Si jo no estic per a mi, qui ho estarà? I, si estic només per a mi, què sóc? I, si no ho faig ara, quan?"

Follow by Email